IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Cleanser, Toner and Moisturizer & Quench Deep Hydration Mask

January 22, 2017

I've been trying out new skincare product for a few months now and I noticed the difference in my skin that I want to share with you. The new products I included in my skincare routine are the IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Cleanser, Toner and Moisturizer & Quench Deep Hydration Mask*. 
IQ Natural products doesn't contain parabens, phthalates or petrochemicals and you can read more about them here

So will tell you about every product on its own and I will tell you more about overall effect this line has on my skin. I am going to talk about them in order that I usually apply them on my face.

A disclaimer: I am not a professional; the thing that work for me might not work for you, so do your own research.
________________________________________________________________________________

Već nekoliko mjeseci isprobavam nove proizvode za njegu kože te sam primijetila neke promjene koje želim podijeliti s tobom. Novost koju sam uvela u svoju skincare rutinu su IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Cleanser, Toner and Moisturizer & Quench Deep Hydration Mask*. 
IQ Natural kozmetika sadrži prirodne sastojke, a njihovu priču možeš pročitati ovdje.

Prvo ću napisati ponešto o svakom proizvodu posebno, a zatim na ukupan učinak koji ova linija ima na moju kožu. Krenut ću redom kojim ih nanosim. 

Disclaimer: nisam profesionalno obučena; stvari koje odgovaraju meni ne moraju nužno pasati i tvojoj koži, nemoj uzimati moj savjet i preporuku zdravo za gotovo, već sama istraži.


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Cleanser, Toner and Moisturizer & Quench Deep Hydration Mask


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Cleanser, Toner and Moisturizer & Quench Deep Hydration Mask


The first thing is the cleanser - Hydroxy Acid Cleanser to be exact. It claims to "reduce fine lines & detox skin" and that it has vitamin e, shea, glicolic and salicylic acid. It also says on the packaging that it contains an alpha hydroxy acid (AHA) that may increase skin's sensitivity to the sun. It is supposed to be used to exfoliate every 3 days and that is how I've been using it. So before using this cleanser I did my research about AHA acids and I decided to give it a try.

The first time I used it I poured out too much and since then I've been using just a pea size amount. I find that to be just enough to go over my whole face and neck (I always bring any kind of a product down to my neck - especially skincare). And also I don't use it to remove my makeup.
________________________________________________________________________________

Prvi proizvod je čištač - Hydroxy Acid Cleanser. Tvrdi da "smanjuje vidljivost bora & radi detox kože", sadrži vitamin e, shea, glikolnu i salicilnu kiselinu te alpha hydroxy (AHA) kiselinu koja kožu može učiniti osjetljivijom na sunčeve zrake. Potrebno ga je koristiti za piling svaka 3 dana pa sam se držala uputa. Kako je ovo prvi put da koristim proizvode sa AHA kiselinama, prije samog korištenja sam čitala o njima i zaključila da bi mi mogle odgovarati.

Prvi put sam izlila previše i odtad koristim zaista malu količinu, otprilike veličine graška. To mi je sasvim dovoljno za cijelo lice i vrat (uvijek proizvode nanosim na vrat). Također, ne koristim ga za skidanje šminke jer za to nije ni namijenjen.


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Cleanser


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Cleanser


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Cleanser


The cleanser has gel texture, clear but with yellow tint and it has a unique faint scent that I don't mind.

The thing I noticed right away is that it doesn't really foam up and that it feel like I'm rubbing some kind of a gel serum on my skin. I rinsed it off and right away noticed that my skin has a different feel to it. It is not like it left a film over it or made it sticky, but more like it made my skin more plump and softer. It didn't dry out my skin whatsoever.
________________________________________________________________________________

Ima gelastu teksturu, proziran je ali pomalo žućkaste boje te ima blagi miris koji mi ne smeta.

Odmah sam zamijetila da se ne pjeni kao neki čištači koje imam, već kao da nanosim gelast serum na kožu. Kada sam ga isprala, činilo se kao da je ostavio lagani film na mojoj koži, ali ne onaj masni ili ljepljivi, već kao da mi je koža mekša i podatnija na dodir. Nije mi isušio kožu.


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Cleanser


Toner is next. I have to admit that I often skip them in my skin care or I just forget about them, but this time I was determined to use the whole line. It is suppose to exfoliate dead and damaged skin cells and it contains aloe vera, MSM (Methylsulfonylmethane), glycolic acid, tea tree and vitamin c.

I apply it to the cotton pad, go over my skin and let it to absorb to the skin.
________________________________________________________________________________

Slijedeći je toner. Moram priznati da njih često zaboravljam i preskačem, ali sam ovaj put htjela koristiti cijelu liniju. Trebao bi rješavati problem oštećenih i mrtvih stanica kože, a sadrži aloe veru, MSM (Methylsulfonylmethane), glikolnu kiselinu, čajevac i vitamin c. 

Koristim ga tako da ga nanesem na blazinicu i pređem preko kože te ostavim da se osuši i upije.


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Toner


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Tone


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Tone


It looks just like water, but with sour scent, not to strong.

Like the other toners, it doesn't do anything extrordinary during the application, but I did notice that my skin gets a bit tighter when it dries.
________________________________________________________________________________

Izgleda baš kao voda, a ima kiselkast miris, ne previše jak. 

Kao i ostali toneri, nema neke osobite karakteristike što se tiče samog načina kako se ponaša kad ga nanosiš, jedino što me koža mrvicu zateže nakon što se osuši.


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Toner


The moisturizer is from that same AHA acid line. It is supposed to be for skin resurfacing and regeneration. It contains shea, mango butter, vitamin e, glycolic and salicylic acid. 

I use it after toner, every morning and night.
________________________________________________________________________________

Krema je iz iste linije s AHA kiselinama, a trebao bi pomoći u obnavljanju površine kože, kao i regeneraciji. Sadrži shea, mango maslac, vitamin e, glikolnu i salicilnu kisenu.

Nanosim ga nakon tonera, svako jutro i večer.


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Moisturize


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Moisturize


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Moisturizer


The moisturizer is very liquidy and thin, beige white color and easy to spread over the skin. The skin absorbes it really quick so you have to work quickly. It has a bit of a weird scent but it is not unpleasent. I don't like it that much, but it doesn't bother me.

When applied, it feels almost sticky (but that doesn't last on the skin), and it leaves the skin looking naturally dewy, but not greasy. I noticed that it makes my skin instantly softer. 
I used up this cream the most from this line because it is one of the best moisturizers I tried so far.
________________________________________________________________________________

Krema je dosta tekuća i rijetka, žućkasto bijele boje te se lako razmazuje i brzo upija te ju treba razmazati brzo. Ima pomalo čudan miris ali nije neugodan. Ne sviđa mi se previše, ali mi niti ne smeta.

Tijekom nanošenja je pomalo ljepljiva (ali ta ljepljivost ne traje dugo), a kožu ostavlja sjajnom, odnosno daje joj prirodan dewy i njegovan izgled bez da izgleda masno. Primijetila sam da mi je koža trenutno mekša na dodir. Od svih ovih proizvoda, nju sam najviše potrošila jer je jedna od najboljih krema koje sam dosad isprobala.


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Moisturize


IQ Natural - Alpha Hydroxy Acid Moisturize


The next product is my favorite from all of them, but also the best face mask for hydration. It contains hyaluronic acid and it suppose to offer deep and longlasting hydration to overly dry skin, repair damage caused by cellular dehydration, fill and plump damaged cells, increase moisture retention, increase suppleness in skin and restore "glow of youth" in skin tone and complexion.

I use it once or twice a week, depending on how my skin feels that week, and leave for 10 - 15 minutes.
________________________________________________________________________________

Slijedeći proizvod mi je najdraži proizvod od ova 4, a također i najbolja hidratantna maska koju sam isprobala. Sadrži hijaluronsku kiselinu i B5, a trebala bi koži pružiti duboku i dugotrajnu hidrataciju, povećati sposobnost zadržavanja vlažnosti kože, regenerirati stanice oštećene dehidracijom.

Nanosim ju jednom do dva puta tjedno, ovisno kada osjetim potrebu, te ostavim da djeluje 10 - 15 minuta.


IQ Natural - Quench Deep Hydration Mask


IQ Natural - Quench Deep Hydration Mask


IQ Natural - Quench Deep Hydration Mask


The mask is like gel, slimey milk color and it has a light scent that remides me of those gel creams you use on painful knee, or joints, red or green, but much much softer. You know what I'm talking about huh?

I have a really hard time dealing with dry skin during cold months, and I was really looking forward to trying this mask, but when I saw how thin it looks, I had low expectations. But, it really made me go "Wow!". When you apply it, it is really thin and you can't really see it on the skin, but you leave it there for 10 minutes and go to rinse it off - there is nothing to rinse off. It is so weird. It leaves the skin so much softer, nourished, plump and smooth... It just looks prettier and healthier! I also noticed that, since I've been using it ona a weekly basis, I don't have a problem with my skin peeling nor does the foundation grabs onto a dry patches of my skin.
________________________________________________________________________________

Maska je gelasta, prozirno bijele boje i ima blagi miris koji me podsjeća na one gelove za bolove, crvene i zelene, ali puno puno blaži. Znaš o čemu pričam?

Kako inače muku mučim sa suhoćom kože u ovim hladnim zimskim mjesecima, veselila sam se isprobati ju, ali nakon otvaranja nisam očekivala puno jer nije gusta niti je izgledala kao da će išta učiniti. Ipak, iznenadila me. Kada ju nanosiš, tanka je i ne vidi se na koži, a nakon što stoji 10ak minuta i upije se, gotovo pa nemaš što isprati s kože. Čudno nešto. Koža se odmah mekanija, nahranjena, podatna, ljepša na izgled i na dodir! Primijetim da, odkako ju koristim, nemam problema s ljuštenjem kože tijekom zimskih mjeseci, niti mi se puder čudno skuplja na sušim dijelovima lica.


IQ Natural - Quench Deep Hydration Mask


IQ Natural - Quench Deep Hydration Mask


Usually I tend to try out many skincare products once in a while, and only a few of them are my must haves and the things that stood the test of the time. So this means that I usually don't stick to one exact skincare regime long enough to see the difference. I want results right now (I know it doesn't work like that,unfortunately). So when I got this line I was determined to try to use everything - step by step for a few months, to see if there is any difference and to gather some kind of knowledge and informaton to tell you guys does it work or not. I did use some of the other skincare products, but this 4 little things were the only new thing that I started using so I know that the difference in my skin was because of these products. 

So what did change in my skin? 

Since I don't have lines, I can't tell you anything about that. My biggest skin issue (besides the dryness), are occasional subcutaneous pimples on my chin that I still don't know how to get rid of them. They are still there and I don't know how to deal with them, to be honest. But when I do get regular pimples every now and then, I notice the scabs and the dark marks they tend to leave behind, disappeared quicker than before. That is for pimples. Now, considering the dryness - I normally have dry patches that are peeling sometimes (usually around my nose) and this regime helped with that (especially the mask and the moisturizer). I also noticed difference in skin texture. I had some little bumps on my jaw line and cheeks that you couldn't actually feel under the fingers, but you could see them in a certain angle. They weren't pimples, they didn't have different color and sometimes there was a little white bump that would come out (if anyone knows what are they, let me know). Since I've been using this line, there aren't so many of those. My skin feels softer, smoother and plumper and I will continue to use these products.

Where to find: official IQ Natural page - here
________________________________________________________________________________

Inače isprobavam podosta proizvoda za njegu kože odjednom, te je samo nekoliko njih izdržalo test vremena i to su stvari bez kojih ne mogu. To znači da obično ne koristim jednu te istu kombinaciju proizvoda dovoljno dugo da bih primjetila dramatičnu razliku. Želim rezultate odmah (znam da to ne ide tako, nažalost). Zato, kad sam dobila ovu liniju na isprobavanje, odlučila sam ju koristiti kako treba, korak po korak, da bi prikupila što više informacija te da bih ti mogla reći djeluje li. Ipak, koristila sam još neke proizvode koje inače koristim i volim, ali ove 4 stvarčice su bile jedina novost, pa znam da benefite koje vidim na svojoj koži ipravo radi njih.

Ali što ustvari jesu poboljšali?

Kako baš i nemam bore, ne mogu ti reći ništa u vezi toga. Moj najveći problem s kožom (osim suhoće) su oovremeni potkožni prištići na bradi za koje još ne znam kako ih spriječiti. Oni su još tu i iskreno, ne znam što učiniti po tom pitanju. Ali, kada dobijem povremene prištiće, primjetila sam da ožiljci i tamne mrlje koje ostanu poslije njih, nestaju brže nego prije. To je za prištiće. Što se pak tiče suhoće - imam suhe dijelove koji se ponekad ljušte (oko nosa) te je ova linija dosta pomogla (posebno maska i krema). 
Primijetila sam i poboljšanje u teksturi kože lica. Naime, na području oko čeljusti i obraza sam znala imati sitne kvržice koje ne bi osjetila pod prstima, već bi se vidjele pod određenim kutom. Nisu to bili prištići, nisu imale drugačiju boju te bi iz poneke izašla mala bijela točkica (ako netko zna što su i kako se zovu, javi mi). Odkako koristim ovu liniju primijetno ih je manje, a koža mi je mekša i podatnija te ću ih svakako nastaviti koristiti.


Gdje pronaći: službena IQ Natural stranica - ovdje




You Might Also Like

1 komentari

  1. Godinama koristim preparate s AHA kiselinama i moja koza fantasticno reagira na njih. Svidjeli su mi se svi opisani proizvodi i mislim da bi mi odgovarali. Idem odmah malo bolje prouciti sluzbenu stranicu.

    ReplyDelete

Copyright © 2020 BeautyWonderlust

Social media

https://www.youtube.com/channel/UCQOs_QoryHF_cpTv0cRq9mQ

https://www.instagram.com/tenaco/

https://www.facebook.com/beautywonderlust/

SEARCH